Forum27 - Türkiye'nin En Büyük Forumu
 

Go Back   Forum27 - Türkiye'nin En Büyük Forumu > Yaşamın İçinden > Ekonomi - Finans - Borsa

Cevapla

 

LinkBack Seçenekler Stil
  #1  
Alt 8 November 2008, 16:14
Junior Member
 
Kayıt Tarihi: 1 September 2008
Mesajlar: 0
Konular:
Aldığı Beğeni: 0 xx
Beğendiği Mesajlar: 0 xx
Arrow Migros, global kriz dinlemeyecek

Türkiye’nin en büyük perakendecisi Migros, global yavaşlamaya rağmen frene basmayacak. Bu yıl yüzde 20 büyüme bekleyen şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Özaydınlı, ‘Kriz zamanında yatırımlarını hızlandıran kârlı çıkar’ dedi.


Organize perakende sektörünün lideri Migros Türk’ün Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, hem Türkiye hem de yurtdışı için ciddi büyüme planları olduğunu belirterek, global finansal krize rağmen yatırım hızını kesmeyeceklerini söyledi. Önümüzdeki dönemde yine hızla büyüyerek 250 milyon dolar civarında yatırım yapacaklarını belirten Özaydınlı, şöyle dedi:
“Türkiye için çok ciddi büyüme planımız var, dışarıda da büyümek istiyoruz. Bu dönemde bu hamle devam eder mi? Gayet samimi söylüyorum olumsuzluklarla savaşma zamanı. Yatırımları hızlandıran, müşteriye aksettirmeden tedarikçilerle işbirliğiyle, kendi marjlarımızdan fedakârlık edersek orta ve uzun dönemde hem ülke hem şirketler bundan kârlı çıkar.”

‘Perakende tetikler’
Kriz döneminde tüketici psikolojisinin önemini vurgulayarak, “Güven ortamının yeniden oluşmasına desteğimiz önemli. İnsanların en büyük beklentisi yarınlarıyla ilgili.
Söz sahibi aktörlerin, medyanın, devletin, bürokratların olumsuz tablo çizme ve körüklemesi halinde talep kısalır.
Sonra üretim kısılır, istihdam sorunu şiddetle karşımıza çıkar. Böyle bir ortamda olumsuzluklara savaş açmak gerekir” diye konuştu.
“Organize perakende milli gelir artışını tetikleyen unsurlardan biridir” diyen Özaydınlı, sektörün gayrimenkulü etkilediğini, lojistiği ve kredi kartlarını, kayıtlı ekonomiyi geliştirdiğini, teknoloji getirdiğini anlattı. Özaydınlı “Biz, mağazalarımızı kiralarız, cironun belli bir yüzdesini kira olarak veririz, yatırımcı da belli bir anlamda bize ortak olur, gayrimenkule ivme kazandırırız. Kendimize ait mağazamız oldukça azdır” dedi.

‘İşten çıkarma en kolayı’
Özaydınlı Türkiye’de krizle ilgili olarak alınması gereken tedbirlerle Migros’un stratejisini de şöyle aktardı:
“Türkiye krizden etkilenmeyecek düşüncesi mümkün değil, nasibimizi alacağız. Amerika geç karar aldı. Avrupa da öyle. Türkiye öyle yapmamalı. Gerekiyorsa kanunlar da çıkararak güven ortamını korumalıyız.
Herkes rolünü iyi oynamalı, böyle ortamda en kolayı, çalışanı işten çıkarmaktır. Bunlara direnç göstermek tam tersini yapmak lazım. Bizim kriz deneyimimiz de var, canlı davranmalıyız. Şirket olarak bu anlayıştayız ve yatırımları kısmayacağız, hızlandıracağız. Haftada üç market açardık, bu yıl beşe gidiyor. 2009’da sekiz olacak. 2009’da 400’e yakın mağaza açacağız. Yarısından fazlası Şok olur.”




Dünyada en hızlı büyüyen ikinci perakendeci
- 2007 cirosu 4.7 milyar YTL
- 2001-2006’da dünyada en hızlı büyüyen ikinci gıda perakendecisi.
- 63 ilde bin 124 mağazası var .Yurtdışı dahil mağaza sayısı bin 140.
- 646 bin metre kare satış alanını yıl sonuna kadar 30 bin metrekare daha artıracak.
- Perakende sektöründe açık ara lider olan Migros’un pazar payı yüzde 5.
- Yılsonunda yaklaşık 5.3 milyar YTL ciroya ulaşmayı hedefliyor. İkinci yarıyılda hızlanması beklenen büyüme sonrasında 2007’ye göre yüzde 20 büyüme kaydedilmiş olacak.
- 2007’de haftada ortalama 2-3 mağaza açan Migros bu yıl eylül sonu itibariyle haftada 5 mağaza açtı. 2009’da hedef haftada 8 mağaza açmak.




Az ama sık alıyorlar, kozmetikte daralma var
Gazetecilerini sorularını yanıtlayan Migros Türk’ün Genel Müdürü Cüneyt Tort, global ekonomik krizin perakende sektörüne etkilerine ilişkin bir soru üzerine henüz net bir etkinin görülmediğini, ancak yavaş yavaş müşterilerin toplu alışveriş yerine daha sık ve daha düşük miktarlı alışverişe yöneldiğini gözlediklerini, bu bağlamda sepet büyüklüğünde azalma olacağının sinyallerini aldıklarını aktardı.
Ortalama sepet büyüklüğünün 20 YTL olduğunu söyleyen Tort, “Haftada bir alışveriş yapan iki yapıyor. Ev ihtiyaçlarına özgü ürünlerde azalma yok. Kozmetikte yavaşlama var. Sık alışverişi teşvik edecek tedbirler alıyoruz” dedi.




Tedarikçiyle işbirliği
Daha önceki krizlerde ‘private label’e (market markası) yönelmeler olduğunu ancak kendilerinin farklı bir strateji izlediklerini belirten Bülend Özaydınlı, bu konuda şunları söyledi:
“Bu dönemde ‘bir alana bir bedava’ diyoruz, olur mu? Oluyor, yapıyoruz. Yüzde 40 indirim olur mu? Olur, yapıyoruz. Temel amaç talebi canlı tutmak. Bunu herkes benimserse sıkıntıları kolay atlatabiliriz. Bunu tedarikçilerimizle işbirliği yaparak yapıyoruz. Böylece tüketici markasını değiştirmiyor.”
Özaydınlı, Rusya’daki Ramstore’ların satılması sonrasında bu ülkede faaliyetlerinin olmadığını, ancak yeniden bu önemli pazara girmeyi değerlendirdiklerini söyledi.
Kazakistan’da büyüyecek
Migros’un Rusya hariç, diğer ülkelerde 16 Ramstore’u var. Özaydınlı, özellikle Kazakistan’da büyümeyi planladıklarını, çevre ülkeler Suriye ve Irak’ı da değerlendirdiklerini belirtti.




‘Hedef ilk beşe girmek’
Basın toplantısında konuşan Migros Türk’ün Genel Müdürü Cüneyt Tort, şirketin iddialı büyüme hedefleri olduğunu vurgulayarak, “Kafamızda büyük bir resim var” dedi. Tort sözlerini, “Bu iddialı bir resim, şimdilik hayal gibi dursa da bugünkü konumumuz da önceleri sadece hayaldi” diye konuştu.
Yıl sonunda cironunn 5.3 milyar YTL’ye ulaşmasını beklediklerini söyleyen Tort, “Finansal krizin ülkemizdeki yansımalarının çok yakın takip edilmesi gerekiyor. Esas hedefimiz olan uzun vadeli büyüme programımızı yeni oluşacak pazar koşullarındaki fırsatlara göre tekrar şekillendiriyoruz. 2012’de 10 milyar kulübüne ulaşmak işten bile değil “ dedi.
Tort, şu anda ciro olarak telekom ve enerji gibi yüksek hacimli şirketlerin de bulunduğu listede 13’üncü sırada olduklarını, hızla büyüyerek finans sektörü hariç Türkiye’nin en büyük ilk 5 şirketi içine girmeyi hedeflediğini söyledi.
Tort bir soru üzerine büyüme planları çerçevesinde şirket satın almanın da mümkün olduğunu belirterek, “Büyüme planları hem organik hem inorganik büyümeyi gerektirir. Migros’un bugüne kadarki büyüme çizgisi ağırlıklı olarak organik büyüme üzerine inşa edilmekle beraber önemli satın almalar da gerçekleştirildi. Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda da büyüme programı her ikisini de içermektedir” diye konuştu
Tort ilk 9 ayda müşteri sayısını yüzde 11 arttırdıklarını, artış oranının Şok mağazaları için yüzde 25 olduğunu söyledi. Tort Macrocenter’in yenileneceğini ve Anadolu’ya açılacağını da sözlerine ekledi.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler
Stil



Saat: 12:04


Telif Hakları vBulletin® v3.8.9 Copyright ©2000 - 2019, ve
Jelsoft Enterprises Ltd.'e Aittir.
Tipobet forum Kameralı Sohbet Sevgi forumu Kadınca Forum Mutlu Forum forumcu forum kadinca forum dernek forum forum ankara forum aktuel webmaster forum istanbul escort istanbul escort Betvole tipobet365 best10

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0 PL2